Facebook Pixel Dan Șucu - Muzeul Antreprenorului

Dan Șucu

  • Domeniu de activitate • retail, design, producție și import de mobilier
  • Cifra de afaceri • (2016) 750 milioane lei
  • Firma • Mobexpert

Contemporan

Două milioane de clienți, 30 de magazine, șapte fabrici și o istorie de un sfert de veac. Astfel se rezumă povestea Mobexpert în cifre. Începutul a fost un spațiu comercial de 100 de metri pătrați din Bucu­rești, închiriat în Unirea, unde Dan Șucu a vândut prima dată românilor mobilă.

A primit moștenire o casă cu patru camere, a vândut-o și a investit aproape toți banii într-un camion plin cu mobilier de birou, importat din Franța. Așa avea mereu marfă pe stoc când ceilalți lucrau pe bază de comandă, iar omul care cumpăra de la el avea produsul acasă a doua zi. De alt­min­teri, această solicitudine față de cum­părător marchează și istoria, și filosofia companiei: „Am fondat Mobexpert convins fiind că pot face lucrurile mai bine și că res­pectul față de client și față de meserie mă vor ajuta să construiesc o afacere solidă”. Astăzi, Mobexpert este un grup integrat care aduce la un loc creativitatea și producția românească, „cea mai importantă rețea de retail de mobilier și decorațiuni din România”, punctează Dan Șucu.

 

Dan Șucu

Prima foaie de pontaj de la înființarea Mobexpert, la data de 1 iunie 1993, în prima zi de funcționare a companiei. Lista numără 16 angajați.

 

Criza l-a prins cu un credit de 32,5 de milioane de euro, probleme administrative, fabrici care deja aveau probleme. Era cât pe ce să îl lase fără clienți. Așa că a apelat la soluții inovatoare: „Am triplat rata de înnoire a colecțiilor, am lansat un produs financiar în premieră (creditul cu costuri suportate de Mobexpert) și am creat colecții complet noi, care să cores­pundă schimbărilor de mentalitate, priorităților și noului mod de viață. Am început să investim în online, pentru a ajunge la clienții noștri care nu au un magazin Mobexpert în apropiere. Am extins de câteva ori aria geografică a furnizorilor: avem, astăzi, o rețea de peste 400 de parteneri externi, fabrici de renume de pe trei continente, cu care lucrăm, datorită acelui moment de cumpănă”.

Ce și-ar spune dacă s-ar putea întoarce în trecut? „Urmărește nevoia clientului. Construiește o organizație care să fie condusă de această credință. Orice problemă crezi tu că ai avea, problema clientului e mai importantă. Am pierdut de fiecare dată când am permis altor lucruri să mă deturneze”.