Facebook Pixel Mihai Simiuc - Muzeul Antreprenorului

Mihai Simiuc

  • Domeniu de activitate • food & food retail
  • Cifra de afaceri • (2016) 22,5 milioane lei
  • Firma • Good People, brandul frufru & Cooperativa FruFru

Noua Generație

Mihai Simiuc spune că prin frufru ajută tinerii dinamici să mănânce sănătos, „fără bazaconii”. Multe lucruri s-au schimbat de când compania a fost creată în 2006, însă viziunea a rămas neschimbată.

Mihai, om de marketing, a fondat înainte de 2005 o firmă de consultanță cu un prieten olandez, dar a simțit nevoia să facă altceva, care să aducă valoare imediată în viața oamenilor. În consultanță trăia haotic, mânca des junk-food, în timp ce în familie, odată cu venirea copiilor, începuseră să pună accent pe un stil de viață sănătos. „Realitatea din România anului 2006: era fancy să mănânci la McDo­nald’s și o mâncare sănătoasă era ciorba de fasole cu costiță”, subliniază Mihai.

Planul inițial era foarte ambițios, în condițiile în care frufru crea o piață nouă. Conceptul a trecut prin multe metamorfoze, de la fresh pasta to go la salate și supe, iaurturi și cereale. Pentru Mihai, esența spiritului antreprenorial stă în puterea de adaptare la răspunsul pieței: „Am făcut livrări, am oprit livrările, am deschis magazine, am închis magazine. Au fost multe greșeli, am avut pierderi foarte mari în anii de început, dar am învățat din asta.”

 

Mihai Simiuc

Componente ale matriței de la prima mașină de fresh pasta to go, primul dintre conceptele prin care a trecut brandul frufru.

 

După cinci ani de autofinanțare (banii din consultanță, investiții la bursă, împrumuturi din familie), frufru a obținut fonduri de circa un milion de euro din emisiunea de obliga­țiuni listate la Bursa de Valori, iar în 2017 a lansat Cooperativa FRUFRU, unitatea-concept în care, pe lângă produsele frufru, reunește şi alte branduri, produse în mare parte locale, pe care încearcă să le ajute să crească. În felul acesta au putut să continue cu o fabrică nouă în București, cu extindere în peste 100 de puncte de vânzare și 10 magazine proprii, sub noul concept Cooperativa FRUFRU. Dar experiența în mediul de business este în continuare un rollercoaster.

Cel mai greu moment a fost la început, când antreprenorul și partenerii săi și-au dat seama că au estimat greșit potențialul pieței, că s-au înșelat în privința costurilor și că mo­delul de business nu poate fi susținut. Fuseseră prea optimiști legat de viteza de creștere. A durat șase ani până au ajuns la break even și au reușit pentru că au ramas conectați la piață și au avut curajul să schimbe abordarea la momentul potrivit: „Întotdeauna o să fie o estimare prea optimistă, ori o schimbare de piață, o criză. Este important să fim pregătiți și de success, și de eșec. Au fost momente în care am vrut să renunțăm, dar în schimb, am învățat să ne adaptăm.”

Mihai crede că este important să pornești la drum cu parteneri de încredere, care împart aceleași valori, aspirații și viziune. Viziunea lucrului de valoare.