Facebook Pixel Noua generație - Muzeul Antreprenorului

Despre viziunea noii
generații

Secțiunea Noua Generație, care prezin­tă poveștile unor tineri vizionari, este mai mult despre viziune și mai puțin despre tineri. Este mai degrabă despre noi mode­le de a face business sau de a construi echipe, este despre a fi lider și, mai ales, despre a redefini succesul.

Pentru noua generație de antreprenori, succesul înseamnă, înainte de rezultatele financiare, impact în societate și în comunități, înseamnă crearea unui nou trend, deschiderea unui nou drum pe care și alții să-l urmeze, viziunea de a rescrie și de a regândi o industrie și diferențierea pe o piață globală. Toate acestea nu înseamnă însă că profitul financiar nu mai este important, ci că el se identifică mai degrabă cu sustenabilitatea, ceea ce duce la creștere și deci cu atât mai mult, la impact. Focusul se mută dinspre bani spre oameni și experiențe, care deschid astfel drumul spre noi resurse și oportunități.

Dacă pentru mulți dintre antreprenorii contemporani clientul a fost indicat drept chintesența business-ului, pentru noua generație

este echipa – avem de-a face mai degrabă cu echipe de antrepre­nori decât cu lupi singuratici. Apoi, nevoia unei educații de afaceri și de cunoaștere, în general, sunt definitorii în cazul acestei generații care a crescut odată cu era digitală – din ce în ce mai mulți antreprenori se orientează la un moment dat în parcursul lor antreprenorial către programe și școli de afaceri care să-i ajute să performeze mai bine și/sau să-și accelereze ritmul de creștere. De asemenea, inovația și factorul disruptiv se nasc în punctele de congruență a mai multor discipline – este din ce în ce mai mult vorba despre diversitate decât despre specificitate.

Însă numitorul comun, firul roșu care trece dincolo de generații și de vremuri și care a stat la baza acestui proiect este perseverența antreprenorilor, puterea lor de a o lua de la capăt după un moment de cumpănă, de a vedea noi oportunități acolo unde alții văd probleme, de a nu renunța la luptă și la a visa. Iar acest lucru se întâmplă aproape zilnic în antreprenoriat: mâine este o nouă zi, o nouă șansă, o nouă oportunitate. Important este ceea ce faci cu ea.

DORA SURUGIU-KOCSOLADE

The Entrepreneurship Academy
Curatorul secțiunii Noua Generație

play_icon_1